آموزش برق ساختمان و آموزش برق صنعتی

منبع این وبلاگ وبسایت کالنجی( آموزش برق) با آدرس kalengi.ir است و در زمینه ی آموزش برق فعالیت میکند

آموزش برق ساختمان و آموزش برق صنعتی

منبع این وبلاگ وبسایت کالنجی( آموزش برق) با آدرس kalengi.ir است و در زمینه ی آموزش برق فعالیت میکند

نصب کلید بالابر ساختمانی تک فاز و سه فاز

نصب کلید بالابر ساختمانی تک فاز موضوع این آموزش برق صنعتی در کالنجی است و میخواهیم نحوه سیم بندی کلید های بالابر برای موتور های  تک فاز را یاد بگیریم.

  این آموزش بیشتر برای بالابر های ساختمانی مورد استفاده قرار می گیرد که تصویر این مدل بالابر ها و کلیدی که میخواهیم نصب کنیم را در بالا مشاهده میکنید.

 

ساختار کلید بالابر ساختمانی

اگر قاب کلید را باز کنیم و دسته کلید را در دست راست خود قرار دهیم با ۸ عدد پیچ مواجه خواهیم شد که از بالا سمت چپ هر کدام از این پیچ ها را شماره گذاری میکنیم تا سیم بندی آن راحت تر باشد.

دقیقاً عین تصویر زیر:

نصب کلید بالابر ساختمانی تک فاز

حالا که هر پیچ کلید یک شماره دارد، در سه مرحله سیم بندی آن را انجام خواهیم که و متوجه خواهید شد که نصب کلید بالابر ساختمانی تک فاز اونقدر هم که فکر می کنیم سخت نیست و راحته

سیستم اعلام سرقت از منزل چگونه کار می کند

سیستم اعلام سرقت از منزل متکی بر پایش دائمی فضای تحت نظارت است. محیط یک خانه، مغازه، فروشگاه، سالن ‌ها و… می‌ توانند تحت نظارت دائمی این سیستم قرار بگیرند. البته وقتی که اجازه نظارت امنیتی آنها از جانب ما داده شده باشد. به این ترتیب تا زمانی که در منزل هستیم، عملکرد هوشمند سیستم اعلام سرقت از منزل غیر فعال است. در زمان خروج از خانه آن هم به اختیار خودمان می توانیم انواع سناریوهای آلارم اعلام ورود را برای سیستم تعریف کنیم.

این سناریو می ‌تواند شامل بخش های تعریف ‌شده مختلفی باشد. مثلا می توانیم تعریف کنیم که تا چند دقیقه بعد از خروج ما از خانه سیستم فعال شده و هر گونه حضور افراد در محل را به عنوان سرقت از منزل در نظر بگیرد. در این بین می ‌توانیم تعریف کنیم که این سیستم اعلام سرقت از منزل نسبت به تشخیص حضور افراد در خانه چه عکس العمل هایی داشته باشد. از یک آژیر ساده تا فلاش کردن چراغ های خانه و حتی تماس تلفنی از توانمندی‌ های سیستم اعلام سرقت از منزل می باشد.

در زمان هایی که فضای خانه توسط سیستم اعلام سرقت از منزل حالت امنیتی پیدا کرده است، تمام فضای خانه در زون بندی هایی تعریف شده در یک پایش دائمی قرار دارند. دوربین های مخصوصی که توانمندی دید در شب دارند، این پایش دائمی را انجام می‌ دهند. طبیعتاً وقتی اهالی منزل، خانه را ترک کرده باشند، نباید شاهد حضور حرکتی در خانه باشیم. به این ترتیب تا وقتی که سیستم اعلام سرقت شاهد هیچ گونه حرکتی در محیط خانه نباشد، فضای خانه در شرایطی امن به سر می ‌برد. اما در صورت مشاهده حرکت جسمی که احتمالاً از حضور فردی در خانه خبر می ‌دهد، تشخیص سرقت داده، با سناریوهایی که ما تعریف کرده ایم، عکس العمل مناسبی را انجام خواهد داد. البته در ایده عملیاتی برای سیستم اعلام سرقت از منازل الگوریتم های مدرنی تعریف شده است تا سطح تشخیص مناسبی در حساسیت سیستم حضور داشته باشد. به هر حال هر جسم متحرکی مانند افتادن اشیاء را نمی ‌توان به عنوان سارق در نظر گرفت.


https://kalengi.ir/theft-alarm/