آموزش برق ساختمان و آموزش برق صنعتی

منبع این وبلاگ وبسایت کالنجی( آموزش برق) با آدرس kalengi.ir است و در زمینه ی آموزش برق فعالیت میکند

آموزش برق ساختمان و آموزش برق صنعتی

منبع این وبلاگ وبسایت کالنجی( آموزش برق) با آدرس kalengi.ir است و در زمینه ی آموزش برق فعالیت میکند

انواع بیمتال از نظر جریان و شکل



انواع بی متال
انواع بی متال ها در جریان های مختلف و شکل ظاهری متفاوتی وجود دارد که در این آموزش برق صنعتی در مورد انواع بی متال ها توضیحاتی را خدمت تان ارائه خواهیم کرد.

در آموزش های قبلی به نحوه نصب بی متال و تنظیمات بی متال پرداختیم ولی فقط یک نوع بی متال که در رنج جریانی پایین استفاده می شود را بررسی کردیم،حال به بی متال های جریان بالا تر نیز خواهیم پرداخت تا با انواع بی متال ها بیشتر آشنا شوید.

انواع بی متال ها به چه صورت است؟

انواع بی متالمکانیزم بی متال در جریان بالا

همانطور که در ویدیو و تصویر بالا توضیح دادیم وقتی بی متال در رنج های جریان بالا استفاده می کنیم (بی متال موجود در فیلم بالا از زنج ۱۶۰ تا ۲۵۰ آمپر است) از  ترانس سی تی (ct) جهت اندازه گیری جریان استفاده می شود و هادی با جریان اصلی از داخل سی تی عبور داده شده و توسط سی تی جریان ایجاد شده از حول هادی به سیم پیچ ثانویه منتقل می شود و توسط قسمت فرمان بی متال امنیت مصرف کننده تامین می شود که اگر از حد تنظیم شده تجاوز کرد، قسمت فرمان بیمتال عمل کرده و در نهایت مدار فرمان را قطع می کند که باعث قطع کل مدار خواهد شد.

مکانیزم بی متال در جریان های پایین

در بی متال  جریان های پایین از سی ت استفاده نمی شود مکانیزم کارکرد آن را در مقاله نحوه نصب و تنظیمات بی متال توضیح داده ایم.

اگر بجای کنتاکتور، اینورتر یا سافت استارتر در مدار باشد بی متال نیاز داریم؟

سوالی که ممکن است برای تان پیش بیاید این است که اگر بجای کنتاکتور از اینورتر یا سافت استارتر جهت راه اندازی الکترو موتور استفاده کنیم،آیا باز هم به بی متال نیاز داریم؟

پاسخ خیر است و فقط زمانی به بی متال نیاز داریم که از کنتاکتور جهت راه اندازی الکترو موتور استفاده می کنم و سافت استارتر و اینورتر در قسمت داخلی خود عمل حفاظت را انجام می دهند و نه تنها به بی متال نیازی نیست بلکه به کنترل فاز هم نیاز نداریم تمام المان های حفاظتی در سافت استارت و درایو لحاظ شده است.

انواع بی متال


برق سه فاز به زبان ساده

برق سه فاز

برق سه فاز در صنعت مانند خون در رگ انسان است و از پایه های اساسی حوزه برق به شمار می آید، دراین آموزش برق صنعتی در کالنجی به پارامتر های مهم در برق سه فاز خواهیم پرداخت و اساس کلی برق سه فازپارامتر های مهم و شرایط راه اندازی الکترو موتور با برق سه فاز را بررسی می کنیم.

بررسی برق سه فاز و فرایند به حرکت در آمدن الکترو موتور سه فاز

ولتاژ و جریان در برق سه فاز به چه صورت است؟پارامترهای مهم در برق سه فاز چیست؟ و چگونه درک درستی از فرایندها در برق سه فاز داشته باشیم؟پاسخ این سوالات را در این ویدیو داده ایم.

 

مشاهده ویدیو برق سه فازبه زبان ساده

 

برق سه فاز به زبان ساده

برق سه فاز اغلب برای راه اندازی مصارف سه فاز مانند پمپ ها، الکتروموتور ها و دستگاهایی که به تغذیه سه فاز نیاز دارند استفاده می شود اما در مصارف خانگی نیز توسط اداره برق، کنتور های سه فاز نیز صادر می شود.

در شبکه سه فاز ما اصطلاحاتی را بیان می کنیم که هر کدام مفهوم  خاص خود را دارد که در تصویر، پارامتر های مهم را مشاهده می کنید.

همانطور که می بینید VPH به ولتاژ فازی معورف است  و مربوط به ولتاژ بین فاز و نول است که همان ۲۳۰ ولتی است که در مصارف تک فاز نیز مشاهده می کنیم و VL هم ولتاژی هست که در برق سه فاز به ولتاژ خط معروف است و برای اندازه گیری ولتاژ خط ما ولت متر را روی دو فاز می گذاریم.

اما IL  و IPH، در ابتدا به IPH می پردازیم، IPH  همان جریانی است که از یک رشته سیم فاز عبور می کند و  در برق تک فاز هم این پارامتر صدق می کند که جهت اندازه گیری آن، آمپر متر را به صورت سری در سیم فاز قرار می دهیم تا جریان را به ما نمایش دهد.

و IL  هم جریانی است که از دو فاز عبور می کند، اما سوالی که ممکن است برای تان پیش بیاید این است که چگونه این جریان را تشخص دهیم و اندازه گیری کنیم؛در حقیقت IL  در اتصال ستاره و مثلث نمایش آن ملموس است به فرض مثال در تصویر زیر در اتصال مثلت به L2  توجه کنید که یک سر،فاز U2 به آن متصل است و یک سر هم V1 که در نهایت به یک سیم به نام  L2 متصل شده؛ در این حالت ما میانگین جریان عبوری از دو فاز را IL یا همان جریان خط می نامیم.

شرایط راه اندازی الکترو موتور سه فاز با برق سه فاز چگونه است؟

همانطور که در بالا عرض کردیم یکی از اصلی ترین مصرف کننده های سه فاز، الکترو موتور ها هستند بنابر این با درک کردن شرایط راه اندازی الکترو موتور سه فاز می توان درک بیشتری از برق سه فاز داشت.

در الکترو موتور سه فاز سیم پیچ ها با فاصله ۱۲۰ درجه مکانی روی استاتور نصب می شود و برق سه فاز نیز با سه موج سینوسی با فاصله زمانی ۱۲۰ درجه  به الکتروموتور تزریق می شود  و این امر باعث ایجاد یک میدان دوار در الکترو موتور شده که باعث به حرکت در آمدن الکترو موتور سه فاز خواهد شد.

تصویر زیر بیانگر این فرایند است:

آموزش اتوکد برق جهت ترسیم نقشه

 

اتوکد الکتریکال یکی مهم ترین نرم افزار هایی است که هر شخصی می خواهد به صورت حرفه ای وارد حوزه برق شود برای او یک ضرورت به شمار می رود.

در این بسته، به صورت کامل فیلم آموزش اتوکد الکتریکال ۲۰۱۸ را به زبان ساده و روان دادیم و همانطور که می دانید  اتوکد الکتریکال بین مهندسان برق، یک نرم افزار استاندارد جهت  ترسیم نقشه های الکتریکی و ترسیم نمای ظاهری تابلو برق و مدیریت پروژه های صنعتی به شمار می رود.

نمونه هایی از آموزش اتوکد الکتریکال

 

فیلم آموزش اتوکد الکتریکال ۲۰۱۸


در این بسته چه چیزی آموزش داده شده است؟

 آموزش کامل دستورات عمومی اتوکد الکتریکال جهت طراحی و ترسیم قطعات دلخواه

آموزش کامل مدیریت کردن پروژه های الکتریکی و لینک کردن نقشه ها با شکل ظاهری قطعات

آموزش ترسیم کردن نقشه های الکتریکی اعم از نقشه های تک خطی، مدار فرمان و مدار قدرت،روش نردبانی یا لدر

آموزش ترسیم شمای ظاهری قطعات الکتریکی و جانمایی روی ریل ها به همراه مدیریت کردن در پروژه های الکتریکی

بررسی کامل فرایند گزارش گیری پیشرفته و براورد قطعات مورد نیاز به صورت سیستمی از طریق اتوکد


مشخصات محصول:

مخاطب : مهندسان حوزه برق، دانشجویان حوزه برق، مونتاژ کار های تابلو برق، پیمانکار های فعال درحوزه برق و کسانی که علاقه مند به یادگیری ترسیم نقشه های الکتریکی به صورت حرفه ای و استاندارد هستند

مدرس: محمود غفاری

نوع محصول : ویدیوی آموزشی

زمان و تعداد آموزش: ۸ ساعت آموزش ویدیویی به صورت خالص در قالب ۸۰ قطعه کلیپ

ملزومات استفاده : کامپیوتر یا گوشی هوشمند یا نمایشگر خانگی

مبلغ سرمایه گزاری:  برای ۱۰۰ نفر اول، این بسته با ۶۰ درصد تفیف ویژه ارائه می شود و بجای ۱۱۹ هزار تومان،تنها ۴۹ هزار تومان و ارسال پستی رایگان بسته بابت ۸ ساعت آموزش تخصصی اتوکد الکتریکال ۲۰۱۸

حجم فایل ها : ۱٫۵ گیگابایت

 

قسمت هایی از فضای آموزش اتوکد الکتریکال را در تصاویر زیر مشاهده کنید:


ترسیم نقشه های مدار فرمان و مدار قدرت


شمای ظاهری تابلو برق در اتوکد


ترسیم نقشه به صورت نردبانی و اعمال گروهی تجهیزات در نقشه


گزارش گیری از قطعات به کار رفته در تابلو برق

 


جهت توضیحات بیشتر و سفارش دوره آموزش اتوکد الکتریکال 2018 اینجا کلیک کنید